2017. július 6., csütörtök

Dömös rám szakadék távolság

A Dunántúli-középhegység. Dömös – Rám – szakadék – Lukács-árok – Dömös. Ha már eljutsz a szakadékhoz, alsó és felső. Az utolsó Dobogó-kői túra alkalmával fiam a Rám – szakadékot is meg akarta látogatni.

Akkor a nagy sár, és felkészületlenség miatt nem arra. Látnivalók: falumúzeum, Rám – szakadék ,.

Körtúra a Rám – szakadék és a Lukács-árok érintésével. Magyarország egyik legvadregényesebb turisztikai célpontjában kapaszkodókorlátokkal biztosított útszakaszon túrázhatunk. A szakadékban található vízesések mellett létrákon mászhatunk feljebb és feljebb.

A kürtőskalácsos után nem sokkal egy tisztáshoz érkezünk, egy kis kápolnához. Itt van egy pár elágazás, lehet menni sokfelé, de a mi útvonalunk a fahídon át vezet ki az aszfaltos útra. Innen kezdődik is a jó világ, jaj de vártuk már.

A túra további szakaszát csak vízhatlan cipőben vagy aszály idején ajánlott megtenni. Mi is ráfáztunk, utcai edzőcipőben indultunk el a bakancs helyett, hiszen nem tudtuk, hogy mi vár ránk.

Dömösig a fővárosból Újpest-Városkapu pályaudvarról. Emiatt a rész miatt nagyon kezdőknek nem ajánlott. A túra nagyjából óra alatt tehető meg, közben a Júlia-forrás, a Szentfa kápolna és a Három-forrás-völgy is keresztezi az utatokat.

A túránk kezdőállomása Dömös , amelyet Esztergom, illetve Budapest (Újpest-Városkapu) irányából autóbusszal, vagy egyénileg gépkocsival közelíthetünk meg. Az autóbusszal érkezőknek érdemes a katolikus templomnál leszállni, az autóval érkezők pedig a polgármesteri hivatal melletti nagy. Ezután még együtt halad a piros és a zöld jelzés. Itt válik el egymástól a két jelzés.

A piros sáv jelzés a Szőke-forrás-völgyben fut tovább. Hazánk egyik legkedveltebb, legvadregényesebb tája, népszerű kirándulóhely. Az ide látogatók kapaszkodókorlátokkal biztosított útszakaszon. Rám - szakadék útvonalleírás. A Budapest és Esztergom között közlekedő buszról a Dömös , templom nevű megállóban érdemes leszállni.

Kalkuláljuk bele, hogy a. Végre valahára elérkezett a jó idő! Persze ez alatt nem a nyarat értem, amikor a fokban a lábunkat lógatjuk a vízparton, most éppen a csodálatos őszi időre gondolok, amikor végre nincsen túlzottan meleg, viszont még vészesen hideg sincsen, kicsit süt a nap, kicsit felhős az ég, és az alkalmankénti esőzés sem tud semmit elrontani. Az erdőben csordogáló patak a sziklafalak közé érkezve kisebb vízeséseké alakul, ezzel fokozva a völgykatlan drámai hatását. Kisebb gyerekekkel és némi odafigyeléssel bátran.

Távolságok térképen légvonalban és autóval.

Két város távolsága és távolságmérés légvonalban: a legrövidebb út két hely között. A pédia adatai szerint egy évben több mint ezer kiránduló keresi fel a területet: osztálykirándulások, baráti társaságok, családok. Könnyű megközelíthetősége teszi különösen népszerűvé: Dömösről egy.

Nehézség: megerőltető Táv: 13km Régóta készülünk erre a környékre, most végre volt rá egy teljes napunk, és fel is keltünk. Dömös -Prédikálószék- Dömös Mentett útvonalak,túraútvonalak,turistautak. Kapcsolat MEFO data2.

GPX nézegető Turistaút bejelentő Letöltések Turista útvonalte.