2017. május 3., szerda

Dömös rám szakadék

We went for a one day round trip from Dömös. Ram Szakadek ( Dömös , Magyarország). Olvasson utazói értékeléseket, tekintse meg a hiteles fényképeket, és foglalja le szállását a Tripadvisoron. Magyarország egyik legvadregényesebb turisztikai célpontjában kapaszkodókorlátokkal biztosított útszakaszon túrázhatunk.

A szakadékban található vízesések mellett létrákon mászhatunk feljebb és feljebb. Hazánk egyik legkedveltebb, legvadregényesebb tája, népszerű kirándulóhely.

Az ide látogatók kapaszkodókorlátokkal biztosított útszakaszon. A pédia adatai szerint egy évben több mint ezer kiránduló keresi fel a területet: osztálykirándulások, baráti társaságok, családok. Könnyű megközelíthetősége teszi különösen népszerűvé: Dömösről egy. A túra nagyjából óra alatt tehető meg, közben a Júlia-forrás, a Szentfa kápolna és a Három-forrás-völgy is keresztezi az utatokat. A túránk kezdőállomása Dömös , amelyet Esztergom, illetve Budapest (Újpest-Városkapu) irányából autóbusszal, vagy egyénileg gépkocsival közelíthetünk meg.

Az autóbusszal érkezőknek érdemes a katolikus templomnál leszállni, az autóval érkezők pedig a polgármesteri hivatal melletti nagy. Az időjárás igazán kedvezett, csodálatos napsütés és kellemesen hűvös hőmérséklet fogadott bennünket. Csapatunk vadregényes útjának elejéncsobogó rám -patak mellett haladtunk, ami néhol utunkat is keresztezte.

Dömös szálláshelyek, ingyenes foglalás, apróbetűs rész nélkül. Tekintettel arra, hogy egy előre kiépített, mindenki számára könnyedén kivitelezhető útvonalat járunk be, a túrát bátran ajánljuk. Emiatt a rész miatt nagyon kezdőknek nem ajánlott.

A túra további szakaszát csak vízhatlan cipőben vagy aszály idején ajánlott megtenni. Mi is ráfáztunk, utcai edzőcipőben indultunk el a bakancs helyett, hiszen nem tudtuk, hogy mi vár ránk. Dömösig a fővárosból Újpest-Városkapu pályaudvarról. Rám szakadékba ill. A Budapest és Esztergom között közlekedő buszról a Dömös , templom nevű megállóban érdemes leszállni.

Kalkuláljuk bele, hogy a. Ez nagyjából kilométeres táv, időben 3-órás túrát. A létrás szakasz előtt érdemes egy rövidebb pihenőt tartani: szendvicseket, szőlőt, kis csokit illetve folyadékot adjunk a gyerkőcöknek. A létrák és fém fogások remekül lettek kialakítva, kellemes.

Dömös Komárom-Esztergom megyében, a Dunakanyarban, a Duna jobb partján található, a megye és a Közép-Dunántúli régió legkeletebbre fekvő települése. Budapesttől 4 Esztergomtól 1 Visegrádtól km távolságban helyezkedik el. A településen a 11-es számú (Budapest-Visegrád-Esztergom) főközlekedési út halad át. Ide csatlakozik a sárga jelzés, amelyen balra fordulva Dobogókőre, míg jobbra fordulva, az Árpádvárat megkerülve, a Lukács-árokba érkezünk.

Dömös a Dunakanyar egyik legszebb pontján fekvő település.

A hegyekkel körbeölelt kis falu tökéletes hely a kikapcsolódásra és az aktív pihenésre egyaránt. A Kemping a Duna partján, nyugodt környezetben, tökéletes felszereltséggel és barátságos csapattal várja vendégeit! Végre valahára elérkezett a jó idő!

Persze ez alatt nem a nyarat értem, amikor a fokban a lábunkat lógatjuk a vízparton, most éppen a csodálatos őszi időre gondolok, amikor végre nincsen túlzottan meleg, viszont még vészesen hideg sincsen, kicsit süt a nap, kicsit felhős az ég, és az alkalmankénti esőzés sem tud semmit elrontani.